ŠKOLSKI ŠPORTSKI SAVEZ
SAMOBORA I SV. NEDELJE
Andrije Hebranga 26, 10430 SAMOBOR
PRAVILA OBAVLJANJA DUŽNOSTI VODITELJA NATJECANJA
U ORGANIZACIJI ŠKOLSKOG ŠPORTSKOG SAVEZA SAMOBORA I SV. NEDELJE
Školska godina 2014./15.
Natjecanja kao značajan dio športskih aktivnosti učenika vrlo su odgovoran zadatak. Organizacija natjecanja složen je proces kojeg Školski športski savez stalno unapređuje.
U želji da istaknemo uobičajene i označimo nove zadatke voditelja natjecanja izdaju se pravila rada kao pomoć pri vršenju preuzetih obveza.
UTVRĐIVANJE UVJETA ZA ODVIJANJE NATJECANJA
U nizu naših programa istakli smo vrijednosti ovog dijela športskih aktivnosti. Moramo biti svjesni činjenice i moralne odgovornosti, da se natjecanje mora održati pod optimalnim uvjetima uz poštivanje pravila “Svako natjecanja mora biti organizirano kao pravo i veliko, jer ga njegovi sudionici tako i doživljavaju”. Natjecanja moraju biti uokvirena u športska pravila i etiku kulturnog i športskog ponašanja, jer njihovo pozitivno djelovanje na formiranje osobe učenika ne završava zviždukom suca.
- Identifikacijske dokumente članovi ekipa dužni su predati voditelju natjecanja kod ulaska u objekt, a vraća ih voditelj natjecanja po odlasku ekipe iz objekta.
- Nužno je da voditelj natjecanja prije početka natjecanja pregleda teren,
garderobe, obližnje prostore i sl. kako bi na vrijeme uočio nastala oštećenja, a da
se ista ne bi smatrala nastalim u tijeku natjecanja. Takav pregled nužno je obaviti
i po završetku natjecanja. - Športski teren mora biti uređen u duhu športskih pravila (izvučene linije,
postavljene mreže, uklonjeni svi nepotrebni predmeti koji mogu smetati normalno
tijeku odvijanja natjecanja). - U slučaju da je nužna veća intervencija ili nabava tehničkih pomagala, voditelj natjecanja treba se na vrijeme obratiti Savezu radi dogovora.
- Prostori za odlaganje odjeće moraju biti tako organizirani da omogućuju
nesmetano odlaganje i da su osigurani od krađe. - Voditelj natjecanja dužan je upoznati voditelje ekipa da su odgovorni za opremu i stvari svoje ekipe.
- Voditelj natjecanja organizira rad tehničkog osoblja ukoliko ima potrebe za takvim osobljem. Isti su odgovorni njemu za izvršavanje postavljenih zadaća.
- Voditelj natjecanja mora imati priručnu apoteku. Kod težih povreda
“PAZITE NA PROCJENU POVREDE” obvezno je uputiti povrijeđenog učenika
na ambulantni pregled. Svjesni smo vrlo ozbiljne situacije u takvim momentima
što nam nameće obvezu, da najmanja kao i najozbiljnija povreda moraju biti
odgovarajuće tretirane. Samo tako športska povreda kao neizbježan pratitelj ove
aktivnosti može se smatrati kao nužnost. Nužni sanitetski materijal koristi se iz
ormarića prve pomoći škole, a dio sanitetskog materijala može osigurati Školski športski savez Samobora i Sv. Nedelje.
VOĐENJE DOKUMENTACIJE
Dostići športski rezultat cilj je svakog nadmetanja. Njegova vrijednost jednaka je vrijednosti emocije koja se tom momenta doživljavaju. Gledajući ovako športski rezultat nije samo red brojeva u zapisniku ili očitano vrijeme na kronometru, to je daleko više i zato moramo odgovorno i pažljivo postupati. Krivo očitan rezultat, pristrano suđenje, nepoštivanje pravila igre, i sl. nije samo administrativna greška koja se može lako popraviti. To je greška koja može imati za posljedicu niz reakcija koje moramo izbjeći.
OBVEZE KOD VOĐENJA ZAPISNIKA SU SLIJEDEĆE:
U gornjem desnom uglu svakog zapisnika označiti grupu, spol i kategoriju
Navesti točan datum, mjesto odigravanja utakmice i vrijeme početka utakmice
Zapisnici moraju biti složeni prema rasporedu i satnici natjecanja.
Glava svakog zapisnika mora biti ispunjena točno prema svakom pojedinom zahtjevu.
Popis učenika piše se tiskanim slovima s punim imenom i prezimenom.
Obavezno je upisati broj identifikacijskog dokumenta (iskaznica Saveza, osobna iskaznica, putovnica ) i broj dresa istog igrača
Obvezno je vođenje evidencije postignutih zgoditaka od strane pojedinih učenika
Obvezno je vođenje kretanja rezultata (1:0, 2:0, 2:1 itd.)
Na kraju obilježiti konačni rezultat i upisati pobjedničku ekipu u zato predviđenu rubriku, tablicu.
Zapisnik kao dokument mora biti potpisan od slijedećih osoba:
od sudaca, kako bi svojim potpisom ovjerili vjerodostojnost postignutog rezultata i potvrdili svoje vođenje utakmica, te da je konačni rezultat pravilno unesen i potvrdili regularnost natjecanja. o voditelja ekipa, kako bi svojim potpisom potvrdili da su upisani učenici točno i ispravno uneseni u zapisnik, od voditelja natjecanja, kao potvrdu da se natjecanje odvijalo u duhu pravila i propozicija, da su svi potrebni podaci uneseni u zapisnik, da je bilo pravilno upisivanje kretanja rezultata i da je konačni rezultat pravilno i točno unesen u zapisnik.
Zapisniku se obvezno u 1. kolu prilažu uredno ispunjene “Prijavne liste” ovjerene žigom škole i potpisom ravnatelja i voditelja ekipe moguće žalbe ili najave žalbe od strane voditelja ekipe, voditelj natjecanja treba na poleđini zapisnika pojasniti i dati svoje mišljenje. Zapisnici ovako obrađeni moraju biti dostavljeni tajniku Saveza tijekom tri dana nakon natjecanja, a NAJKASNIJE do UTORKA nakon natjecanja do 12,00 sati.
U slučaju da niste u mogućnosti dostaviti zapisnike u navedeno vrijeme, molimo Vas faksirajte nam rezultate(fax:3362-633) ili pošaljite putem e-maila (zdravko.frajt@inet.hr) radi izrade web stranice i obrade teksta za medije.
VOĐENJE I PRAĆENJE REZULTATA
Ako postoji sumnja da je za protivničku ekipu prijavljen učenik-ca koji to nema pravo, sukladno Općem propisniku, žalba se upisuje u zapisnik isključivo prije početka utakmice. U tom slučaju voditelj natjecanja dužan je ponovno provjeriti dokumentaciju i izvršiti identifikaciju ekipa prije početka natjecanja. Po najavi žalbe ili uklanjanju sumnje natjecanje može početi.
Ako postoji žalba voditelj natjecanja dužan je odmah napisati izjavu, kao i zatražiti pismenu izjavu od sudaca, zapisničara i voditelja ekipe zbog koje je žalba podnesena. Izjave i žalbe prilažu se zapisniku natjecanja, rješava natjecateljsko povjerenstvo čija je odluka konačna i mora biti donesena prije završetka natjecanja.
Svi smo svjesni slabe informiranost učenika o rezultatima natjecanja. Da ovo na neki način ispravimo voditelji natjecanja će preuzeti obvezu informiranja tajnika ( VIDI POD OBVEZE VOĐENJA ZAPISNIKA ) kako bi učenici u što kraćem roku imali rezultate u obliku tablica na web stranici ( E-MAIL POŠTA ) ili na oglasnoj ploči ŠŠD .
Tablice će se voditi na utvrđenom obrascu. Tablicu prethodnog natjecanja sa
postignutim rezultatima voditelj natjecanja ( ekipe ) će izvjesiti na vidljivo mjesto dostupno za sve sudionike.
VOĐENJE OSTALE EVIDENCIJE
- Odredbe “Pravilnika o vrednovanju rada na organizaciji i provođenju športskih aktivnosti učenika osnovnih i srednjih škola” ulogu voditelja ekipe postavljaju kao osnovni i nužni element ispravnog procesa natjecanja.
- Iz članka “Općeg propisnika” i “Pravilnika o vrednovanju rada na organizaciji i provođenju športskih aktivnosti učenika osnovnih i srednjih škola vidljivo je da su voditelji ekipa dužni prisustvovati natjecanjima, a da bi mogli ostvariti predviđena sredstva za izvršeni rad. To znači, da su voditelji dužni dovesti ekipu do mjesta održavanja natjecanja, istu stručno i pedagoški voditi, kao i organizirati povratak učenika kućama.
- Voditelji ekipa na posebnom obrascu svojim potpisom na početku natjecanja potvrdit će svoju fizičku, aktivnu i stručnu prisutnost, te potvrditi da je borilište u skladu s Pravilima igre.
- Ovi potpisi biti će vjerodostojan dokument kod obračuna sredstava koje će voditelji ekipa ostvariti za izvršeni rad.
- Voditelji natjecanja dužni su pored svih traženih podataka u obrascu “Izvješće o dovođenju ekipa na natjecanje” ispisati tiskanim slovima ime i prezime voditelja momčadi, uz koje se potpisuju voditelji ekipa.
- Voditelji natjecanja svojim potpisom potvrdit će vjerodostojnost svih podataka i potpisa voditelja Ovako ispunjene obrasce voditelji natjecanja će zajedno sa zapisnicima i “Prijavnim listama” dostaviti tajniku Saveza.
UPOZORENJE
Molimo voditelje natjecanja da prije provođenja natjecanja u svojim prostorima prouče Opći propisnik, Disciplinski pravilnik i Poseban propisnik za šport u kojem su domaćini.
Ova Pravila stupaju na snagu danom donošenja.
Pravila su usvojena na sjednici Izvršnog odbora Školskog športskog saveza Samobora i Sv. Nedelje, održanoj 23.listopada 2012. godine.